23435

Podnikanie v prenajatých priestoroch môžu sprevádzať problémy. Poradím vám, ako sa ich vyvarovať.

Podnikanie v prenajatých priestoroch môžu sprevádzať problémy. Poradím vám, ako sa ich vyvarovať.

Pokiaľ máte kanceláriu alebo iný nájom v nebytových priestoroch, mali by ste poznať pravidlá, ktoré sa vás týkaju. Inak môžete veľmi ľahko prísť možno aj o vaše živobytie. Neznalosť zákona totiž ani v tomto prípade neospravedlňuje a tak by ste mali byť ostražití už pri uzatváraní nájomnej zmluvy.

Ak by sme sa mali pozrieť na úplný základ, nájom a podnájom nebytových priestorov sa vzťahuje na nebytové priestory, ktoré sú buď samostatné miestnosti alebo súbory miestností, určené na iné účely ako je bývanie a na byty, ktoré sú taktiež súhlasom stavebného úradu evidované na užívanie pre nebytové účely. Môžu to byť teda napríklad rôzne garáže, dielne alebo kancelárske priestory.

Pri nájomnej zmluve treba dbať na to, aby bola písomne dojednaná s vymedzením záväzku oboch zmluvných strán, pričom prenajímateľ za dojednanú odmenu musí nechať nájomcovi priestor na užívanie.

Okrem toho by nájomná zmluva mala obsahovať aj predmet nájmu a vymedzenie nebytových priestorov, výšku a splatnosť nájomného spolu so spôsobom platenia, dĺžku trvania nájmu, a v neposlednom rade účel nájmu, ktorý musí byť v súlade s účelom stavebného určenia nebytových priestorov.

Aby ste sa vyhli problémom, je dôležité skontrolovať najmä účel nájmu a spôsob platenia nájomného, ktoré by mali byť explicitne vyjadrené v zmluve o nájme. Bez tohto nemusí byť zmluva o nájme riadne platná.

Prenajímateľ musí taktiež nájomcovi odovzdať nebytové priestory v takom stave, aby boli vhodné na užívanie podľa dohodnutých podmienok, pričom priestory je povinný udržiavať na vlastné náklady. Náklady spojené s obvyklým užívaním by mal naopak platiť nájomca, no veľakrát sa stáva, že toto nie je v nájomnej zmluve explicitne dojednané a následne dochádza k sporom. Preto je dobré si tieto podmienky dohodnúť už pri vytváraní nájomnej zmluvy. Nájomca by mal následne pri rozsahu opráv nad rámec svojich povinností kontaktovať prenajímateľa so žiadosťou o nápravu do stavu vhodného na užívanie. Pokiaľ tak neurobí, zodpovedá nájomca za škodu, ktorá vznikla a je potrebné, aby ju napravil a priestor uviedol do pôvodného stavu.

Ďalšou kapitolou je výpoveď z nájmu, ktorá by mala opäť explicitne obsahovať náležitosti ako napríklad konkrétne dôvody výpovede, hlavne ak sa jedná o zmluvu na dobu neurčitú. Pokiaľ tieto dôvody explicitne uvedené nie sú, nájomca môže zmluvu vypovedať aj bez udania dôvodu.

Bc.Mária Jaslovská
Autor: Bc.Mária Jaslovská

Volám sa Mária Jaslovská rod. Špergerová a som realitná maklérka pre Bratislavu a okolie ale samozrejme nebránim sa predajom aj na celom Slovensku.

Pracujem pre realitnú kanceláriu KARIN&PARTNERS

Som certifikovaná realitná maklérka a členka realitnej únie SR. Mám za sebou úspešné absolvované viaceré školenia  SORA (Slovenská realitná asociácia), v oblasti komunikácie a psychológie predaja.

Predaju nehnuteľností sa úspešne venujem od roku 2008.  Počas tejto doby som predala niekoľko nehnuteľností.

Práca realitného makléra ma veľmi baví  a  snažím sa ju robiť na špičkovej úrovni. Preto každý rok vylepšujem ponúkané služby.

Pri fotení nehnuteľnosti spolupracujem s profesionálnym fotografom. V inzerátoch sa snažím poukázať na výhody každej nehnuteľnosti ako napr. EXKLUZÍVNE LEN U NÁS V RK, Aj vďaka tomu dokážem predávať nehnuteľnosti za vyššie ceny ako konkurencia. Predať vašu nehnuteľnosť za čo najvyššiu cenu k vašej plnej spokojnosti.

Pracujem aj na sociálnych sieťach... všetko s jasným cieľom.

Prečo vznikli tieto stránky?

Aby som tu prezentovala, že keď DVAJA ROBIA TO ISTÉ, NIKDY TO NIE JE TO  ISTÉ.

Je všeobecne známe, že rozdiel medzi maklérmi je povedzme nemalý. Prosím, prečítajte si moje tipy a články. Verím, že vám tieto informácie pomôžu v rozhodovaní a že si pre predaj nehnuteľnosti zvolíte tú správnu cestu.

Za každým predajom nehnuteľnosti sa totiž skrýva ľudský príbeh. A to je dôvod, prečo by nikto nemal tak dôležitý životný krok podceňovať. Ani predávajúci, ani maklér.

Záleží mi na odvedeniu špičkovej práce a na spokojnosti klienta. A dbám na svojom dobrom mene a povesti. Za mňa potom hovoria referencie spokojných klientov.

Ak ste dočítali až sem, máte môj obdiv a ďakujem Vám. Pokiaľ Vás čokoľvek ďalšieho zaujíma, neváhajte ma kontaktovať.

Diskrétne, korektné a okamžité jednanie je pre mňa samozrejmosťou.

Pre mojich klientov som tu, kedykoľvek ma potrebujú .

Teším sa na spoluprácu

 

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Stiahnite si zadarmo

7 chýb pri predaji nehnuteľnosti

spracovaním osobných údajov